onsdag 25. februar 2009

Mitt liv som hund

"Mitt liv som hund" ple prdusert i 1985. Filmen er reggisert av Reidar Jönsson og
Lasse Hallström. Filmen går ut i fra boken til Lasse Hallström. Filmen ble gott motatt og ble nominert i 2 oscar kategorier. Jeg tror filmens tema er vennskap.

Ingemar bor sammen med sin bror og hans terminally ill mor. Han kan ha en ujevn, men ikke så ille som Laika - den russiske hunden sendes i verdensrommet ... Han blir sendt bort opphold med forbindelser til sommeren. Mens det, han møter forskjellige merkelige tegn, som gir ham opplevelser som påvirker ham for resten av livet.

I filmen møter vi Ingemar som er veldig glad i hunen sin, han er også veldig hyggelig og liveligg person.

Vi møter også moren til ingemar som helle tiden må rydde etter alt det ingemar gjør. Dette gjør henne også veldig sint.

Ingemar har også en bror han prøver alltid og beskytte broren og rydder en del opp for han.

Onkelen deres er er også med og han hjelper dem når de for vite at moren er syk.

Broren til moren er en hyggelig og livelig person han blir kompiss med ingemar og de har det bra sammen.

Miljøt i filmen foregår i småland og i en svensk by del

Personen i filmen er veldig morsom og spennde personer.

Det virker som om alle i filmen har et veldig godt forhold til hver andre og at dette gjør vel at de alle ser på hverandre som venner.

Ingemar blir med trygg på seg selv.

Moren utvikkler seg ikk så mye og jeg mener heller ikke at resten av karakterene endrer myepå seg i løpet av filmen


kort oppsumering av filmen synes jeg at denne hadde ne veldig bra handling og var morsom film. Jeg skjønner godt hvofor den var nominert til oscar.
Jeg vet ikke helt om jeg vil anbefale filmen fordi, den litt kjedelig handling medn alkiavel bra. Den er jo vert og se.

Ingen kommentarer: